E-bookinger går frem
Lufthansa når op over 60 procent e-bookinger på det svenske marked.
Hvem gider høre om e-bookings? Der har været talt og talt om elektroniske bookinger i årtier – og l-a-n-g-s-o-m-t er det gået i virkelighedens verden…Men sagen er stadig på den varme dagsorden: Elektroniske bookinger af ukompliceret gods sparer nemlig tid, mandskab og penge - ligesom det minimerer risikoen for fejl. Så luftfartsselskaberne er vilde med e-bookinger.
Ikke mindst Lufthansa Cargo i de nordiske markeder. Her noterede man sig i maj en milepæl: For første gang kom selskabet over de magiske 60 procent i e-bookinger. Det skete i det svenske marked og lover godt for udviklingen.
- Siden årsskiftet 2012/13 er Sverige rykket fra 50 til 60 procent e-bookinger, siger Alexander Kohnen, Lufthansa Cargo’s direktør for Norden og Baltikum.
- I det danske marked er der også fremgang; her er der vi i dag oppe på 59 procent mod 45 procent ved årsskiftet. Det går altså fremad – men langsomt, siger Kohnen.