23948sdkhjf

Break bulk på flat racks

CMP’s containerterminal på Københavns Nordhavn på usædvanlig opgave.

CMP’s containerterminal på Københavns Nordhavn på usædvanlig opgave.



I starten af maj fik CMP i København en udsædvanlig opgave, da der skulle lastes 1.000 paller med tønder om bord på Clipper Marlene. Pallerne ankom til Pakhus 36 i løbet af en uges tid. Lastningen skulle egentlig være foretaget med skibets egen kran, men CMP forslog en hurtigere løsning.

- Skibets egen kran kunne kun løfte én palle af gangen. Derfor ville det tage flere dage, at laste alle pallerne. Derfor foreslog vi, at pallerne blev lastet på flat racks i pakhuset. Dermed kunne vi løfte de lastede flat racks ned i lastrummet på skibet med en af vores containerkraner. Her sørgede tre af vores trucks klar til at køre dem på plads, siger Jesper Ejlerskov, der er Terminal Operations Manager i det dansk-svenske havneselskab.

- Det tog kun lidt over 15 timer, så både CMP og vores kunde sparede en masse tid. Hele operationen er et godt eksempel på, hvordan CMP løbende søger at optimerer vores arbejdsprocesser – selv når vi skal håndtere en usædvanlig opgave, slutter Ejlerskov.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063