23948sdkhjf

Air France-KLM vil vokse i Norden

Air France-KLM vil i de kommende år fortsætte den markante vækst i Norden.

Air France-KLM vil i de kommende år fortsætte den markante vækst i Norden.



Den 1. marts i år var der vagtskifte hos Air France-KLM i Nordeuropa. Welmer Blom blev afløst af Ryanne van der Eijk som General Manager på det nordeuropæiske hovedkontor i Stockholm.

Dermed blev den hollandske kvinde øverste chef for en operation med 537 ugentlige flyafgange fra primært Amsterdam-Schipol og Paris-CDG til 14 destinationer i Norden, heraf tre i Danmark.

Men det er ikke alene ansvaret for Air France-KLM, der hvilker på skuldrene af den nordeuropæiske chef. Også sommerruterne med Delta Air Lines fra New York-JFK til Keflavik, Stockholm og København hører under ansvarsområdet. Det samme gør Alitalia og Air One-ruterne til København fra henholdsvis Rom og Venedig.

Det er således et af de største udenlandske flyselskaber i Norden, at Ryanne van der Eijk står i spidsen for. Og der er nok at tage fat på i det nordiske marked.

-Det handler første og fremmest om at sikre vores konkurrecedygtige position indefor rutenetværket i Norden, men jeg vil også fokusere stærkt på at arbejde med serviceindstillingen hos medarbejderne, fortæller Ryanne van der Eijk til check-in.dk.

Air France-KLM har en lang historie i det nordiske marked. Allerede i 1920 åbnede KLM ruter fra Amsterdam, Bremen og Hamborg til henholdsvis København og Malmø. Et par år senere i 1922 fløj Air France for første gang fra Paris til Malmø. Først i 1925 blev der faste flyforbindelser til Sverige og året efter til Danmark. Første Air France-flyvning til Helsinki skete i 1952 i forbindelse med de olympiske lege i den finske hovedstad, mens Oslo først blev forbundet med Paris i 1970, da Air France forængede ruten til København videre til Oslo.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.252