23948sdkhjf

Udnyt pladsen bedre og spar penge

Den danske producent af internt transportmateriel, Logitrans A/S, har udviklet en ny dobbelstabler, den såkaldte Twin Stacker, som kan optimere pladsen i lastbiler og butiks- og lagerområder. Den kan nemlig transportere og stable to paller samtidig.

Den danske producent af internt transportmateriel, Logitrans A/S, har udviklet en ny dobbelstabler, den såkaldte Twin Stacker, som kan optimere pladsen i lastbiler og butiks- og lagerområder. Den kan nemlig transportere og stable to paller samtidig.



-Vi er meget stolte af vores nye Twin Stacker, som har været efterspurgt længe hos vores kunder, siger Erling Pedersen, administrerende direktør hos Logitrans A/S.

-Jeg har talt med en vognmand, som med Twin Stacker vil kunne optimere pladsanvendelsen i lastbilerne så meget, at han kan spare en køretur om dagen.

Med en Twin Stacker får man alle fordelene fra både pallevogn og stabler samtidig med at to paller kan transporteres og stables. På den ene side pallevognens evne til at køre på ujævnt underlag og på den anden side stablerens evne til at løfte gods i højden. Kapaciteten på de øverste gafler er 800 kg og på de nederste op til 1800 kg. Den samlede vægt på gaflerne må ikke overstige 1800 kg.

-For at opnå en optimal stabilitet, når gods løftes, har vi udviklet et system, som ”låser” mast og drivenhed sammen ved løft over 900 mm. Twin Stacker er dermed fuldstændig stabil og sikker, også når godset løftes. Vi har patentanmeldt stabiliseringsystemet,fortsætter Erling Pedersen.

Med sin meget lave byggehøjde giver Twin Stacker brugeren optimale oversigtsforhold og dermed frit udsyn over vognen. Samtidig har Twin Stacker et meget kompakt design og kræver derfor kun meget lidt plads til manøvrering. I forbindelse med godshåndtering i snævre områder, er der ikke tvivl om, at Twin Stacker fra Logitrans er det perfekte hjælpemiddel.

-Vores Twin Stacker har en meget lav egenvægt – og vognmanden kan derfor udnytte kapaciteten på lastbilens løftebagsmæk optimalt ved læsning og losning. Også her kan han optimere sit arbejde. Vi har ikke lavet regnestykket, men kan forestille os den miljømæssige betydning, hvis alle vognmænd kan spare en køretur om dagen, slutter Erling Pedersen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078