23948sdkhjf

Damco gik seks procent frem

A.P. Møller-Mærsk-gruppens speditions- og logistikselskab Damco opnåede markant fremgang i volumener på luftfragt og supply chain management i første kvartal.

A.P. Møller-Mærsk-gruppens speditions- og logistikselskab Damco opnåede markant fremgang i volumener på luftfragt og supply chain management i første kvartal.



Med en vækst i volumenerne på 15 procent på luftfragt og 10 procent i supply chain management formåede Damco at overgå markedsudviklingen i begge segmenter.

Nettoomsætningen blev øget med seks procent til 773 mio. USD set i forhold til første kvartal 2012.

EBIT på 9 mio. USD lå dog noget under driftsresultat for af- og nedskrivninger i første kvartal 2012, der lå på 13 mio. USD.

Den markante fremgang i luftfragtsvolumenerne på 15 procent skyldes delvist købet af PacNet (Pacific Network Global Logistics) i fjerde kvartal 2012.

Fragtvolumenerne til søs blev i første kvartal i år øget med én procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Væksten i supply chain forretningen på 10 procent skyldes især tilgangen af nye kunder, samt en kraftig volumenvækst i perioden op til det kinesiske nytår.

Vækstkurs

- Samlet set har vores resultater i 1. kvartal været tilfredsstillende, med solid vækst i de fleste produkter, mens den underliggende handel kun er lidt under 2012-niveau. I 1. kvartal har vi foretaget betydelige investeringer for at tilpasse vores forretningsmodel – i lyset af den skiftende marked – for at gøre den mere skalerbar og muliggøre yderligere vækst og resultatfremgang i de kommende år. Vi vil fortsætte med at foretage investeringer i de kommende kvartaler, selvom der vil påvirke vores rapporterede resultater. I dette kvartal har vi også afsluttet flytningen af vores hovedkvarter, gjort meget gode fremskridt i lancering af vores nye Unity globale IT-platform og har med succes integreret PacNet købet, udtaler adm. direktør Rolf Habben-Jansen, Damco, der slutter:

- I 2013 kommer vi til, at tage nogle vigtige skridt fremad for at forenkle vores forretning og yderligere øge effektiviteten af vores aktiviteter. Vi planlægger også, at investere i udvidelsen af vores geografiske fodaftryk, da vi ønsker at være der, hvor vores kunder har brug for os i fremtiden. Det betyder, at vi skal udvide vores netværk fra omkring 350-600 kontorer i løbet af de næste tre år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.112