23948sdkhjf

Dybere ned i suppedasen

Åbent brev om Cabotage-stramninger og den omstridte Arbejdsudlejeskat – der blev omtalt i TTN i går - til Skatteministeriet, Erhvervsministeriet og Transportministeriet fra Group CEO Jørgen Hansen, Freja Transport & Logistik.

Åbent brev om Cabotage-stramninger og den omstridte Arbejdsudlejeskat – der blev omtalt i TTN i går - til Skatteministeriet, Erhvervsministeriet og Transportministeriet fra Group CEO Jørgen Hansen, Freja Transport & Logistik.



Jeg ser frem til at modtage argumentationen for en sådan hetz mod de erhvervsdrivende, der prøver at redde Danmark ud af suppedasen.

Nu har jeg i forvejen læst notatet fra Trafikministeriet i dag omkring Indsats mod carbotage kørsel og har noteret mig, at det er langt mere strafbart og skal være dyrere, at foretage én national transport i Danmark for meget , end det er at udsætte andre mennesker for fare i trafikken ved at køre for stærkt.

Dernæst så må nogen fornuftige mennesker kunne svare mig på, hvorfor følgende er at betragte som ulovligt.

Vi forestiller os at Vi har lastet en tysk vognmand i Italien med et halvt læs til Dantherm i Skive, og et andet halvt læs til forskellige kunder i Danmark, som losses på vores terminal i Stilling. Ved samme lejlighed læsser vi et andet halvt læs på til Dantherm, der er hjemkommet med en anden bil fra Tyskland.

Denne transaktion er ikke lovlig !!

Hvorimod at såfremt begge biler var fortsat til Dantherm i Skive med hver deres halv læs, havde dette været lovligt, ligesom hvis alt var omladet til en helt 3. udenlandsk bil, havde dette også været lovligt. !!

Jeg tillader mig at spørge.

Hvor er fornuften og logikken i ovenstående. ???

Gavner dette den danske konkurrence evne. ???

Og sidst men ikke mindst gavner det miljøet. ???

Jeg vil i den forbindelse gerne fastslå, at der skal slås HÅRDT ned på lovbrydere, og gerne mere konsekvent end det gøres i da. Jeg har tidligere foreslået, hvordan man kan gøre kontrollerne mere effektive.

Jeg vil gerne minde om, at såfremt der ikke fra danske speditørers side var blevet hentet udenlandske vognmænd ind i stor udstrækning i årene 2006-2008, hvor det ikke log sig gøre at opdrive en dansk chauffør eller vognmand(de ville dengang hellere have et 7-15 job i den danske industri) tja så havde de varer det danske erhvervsliv producerede stadig stået på de danske fabrikker.

Denne HETZ mod dansk industri og, danske transportvirksomheder herunder i særdeleshed danske speditører, er kørt helt ud i et unuanceret spor.

Med venlig hilsen

FREJA Transport & Logistics A/S

Jørgen Hansen

Group CEO

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078