Passagerer raser over Norwegian efter nyt flyuheld
Siden onsdag i sidste uge har fire uheldige episoder med Norwegian-fly medført store forsinkelser for passagerer, der skulle flyve til eller fra Aalborg Lufthavn.
Nogle passagerer er blevet så vrede, at de ikke længere vil benytte flyselskabet.
Både Norwegian og Aalborg Lufthavn erkender, at det har været en slem uge.
Salgs- og marketingdirektør Rikke Mølgaard har i sine fire år i Aalborg Lufthavn ikke set noget lignende:
- Det har været en sindssyg uheldig uge. Vi har ikke før oplevet så mange problemer på én uge, siger hun til nordjyske.dk.
Senest gik det galt mandag, da et Norwegian-fly efter planen skulle være lettet fra Aalborg Lufthavn mod København kl. 17.45.
Det endte med, at flyet slet ikke måtte flyve på grund af et teknisk uheld.
Da det forsinkede fly skulle bakkes ud fra pladsen foran lufthavnsbygningen i Aalborg, skubbet af et lille køretøj, gik det galt, og flyets næsehjul blev beskadiget.
Derfor måtte de ca. 150 passagerer forlade flyet, som blev ”grounded” og ikke måtte lette.
Rikke Mølgaard understreger, at det ikke var Norwegians skyld, at det gik galt mandag aften, da flyet fik beskadiget sit næsehjul.
Hun har intet at udsætte på Norwegians sikkerhed eller flystandard.