SAS kommer med nyt service-koncept
Når man fra søndag den 9. juni sætter sig ombord i et SAS-fly, vil man som passager blive mødt med et ny servicekoncept.
Indenfor Europa vil man ikke længere opleve Business, Economy Extra og Economy, men i stedet blot to serviceklasser, henholdsvis SAS Plus og SAS Go. Det betyder, at SAS Business Class forsvinder.
På de interkontinentale ruter vil SAS dog fastholde et produkt, der fremover vil hedde SAS Business sammen med SAS Plus og SAS Go.
Mad og drikke ombord tilbydes ikke længere under navnet SAS Cloud Shop, men hedder fremover "Our Café". SAS Plus-kunderne vil få tilbudt morgenmad herfra før kl. 09.00, og fra alle flyvninger efter kl. 09.00 kan Plus-passagererne frit vælge fra café-udvalget.
SAS Go-kunderne kan i stedet købe sig til morgenmad før kl. 09.00. På indenrigsflyvninger i Danmark, Norge, Sverige og Finland vil morgenmad dog være gratis uanset serviceklasse. Det vil på de danske indenrigsruter foregå på den måde, at passagererne indtil kl. 09.00 får udleveret morgenmaden i gaten, hvorefter den kan bringes med ombord.
Plus-passagerer kan altid medbringe to stykker indchecket bagage uden ekstra tillæg, få adgang til Fast Track, adgang til lounge, frie måltider og drikkevarer ombord samt dobbelt bonuspoint. Go-passagerene må derimod nøjes med et stykke indchecket bagage samt kaffe eller te ombord med undtagelse af indenrigsruterne i Norden.
-I udviklingen af det nye servicekoncept har vi ikke kigget til branchestandarder men lyttet til kunders behov. Så SAS Plus og SAS Go er udarbejdet sammen med kunderne. Vi har haft fokusgrupper med agenter og med rejseansvarlige hos vores erhvervskunder. Vi har ogsåi gennemført interviewundersøgelser blandt rejsende og samlet input fra de tilfredshedsundersøgelser vi i øvrigt foretager månedligt, fortæller pressechef Trine Kromann-Mikkelsen fra SAS i Danmark til check-in.dk.