23948sdkhjf

Godt nyt til volumentransport

DAF har lanceret den nye Euro 6 XF som Low Deck trækker, der er specielt designet til volumentransporter. Den nye 4x2 trækker har en skammelhøjde på kun 960 millimeter, som gør det muligt at operere med trailere med en indvendig højde på op til tre meter. Dette betyder, at det er muligt at læsse 100 m3.

DAF har lanceret den nye Euro 6 XF som Low Deck trækker, der er specielt designet til volumentransporter. Den nye 4x2 trækker har en skammelhøjde på kun 960 millimeter, som gør det muligt at operere med trailere med en indvendig højde på op til tre meter. Dette betyder, at det er muligt at læsse 100 m3.



Den nye Euro 6 XF Low Deck har som standard luftaffjedring på bagakslen, og byder på en speciel ”manøvreringsfunktion”. Den bageste del af chassiset kan hæves med op til 50 millimeter ved blot at trykke på en knap. Dette mindsker risikoen for at chassis og sættevogn rammer hinanden, når man kører på eller af en færge eller ved læsseramper. Denne manøvreringsfunktion kan aktiveres ved hastigheder på op til 30 km/t og slår automatisk fra ved højere hastigheder. Luftaffjedringen på bagakslen har en speciel funktion, der justerer kørehøjden afhængig af akseltryk og hastighed. Luftaffjedring på forakslen kan tilvælges.

Ydelse

For at opnå maksimal frihøjde, er der som standard på Low Deck trækkeren monteret 580 mm høje aluminiumsbrændstoftanke, med en kapacitet på op til 1.090 liter. Den nye Euro 6 XF Low Deck er udstyret med 12,9-liters PACCAR MX-13 motoren med ydelser på 300 kW/410 hk, 340 kW/460 hk og 375 kW/510 hk. Senere på året kan også 320 kW/440 hk versionen af den nye PACCAR MX-11 motor leveres. De nye XF Low Deck trækkere fås med enten manuel eller transmission med automatisk gearskifte og har en akselafstand på 3,60 eller 3,80 meter. Den leveres med førerhuset Space Cab eller det ekstra rummelige Super Space Cab.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063