23948sdkhjf

Maersk Line risikerer stor bøde

Det kan blive dyrt for Maersk Line, at rederiet ikke har holdt sit løfte til forbundsstaterne Bremen og Sachsen om at få 700.000 containere om året gennem Wilhelmshavens nyligt åbnede JadeWeserPort.

Det kan blive dyrt for Maersk Line, at rederiet ikke har holdt sit løfte til forbundsstaterne Bremen og Sachsen om at få 700.000 containere om året gennem Wilhelmshavens nyligt åbnede JadeWeserPort.



I løbet af årets første tre måneder er det dog kun blevet til 7.000 TEU, og forventningen er nu, at havnen kun vil kunne generere en trafik på 100.000 og 150.000 TEU i år ifølge Die Welt.

Holder forventningerne stik, vil den lave containeromsætning udløse en millionerstatning i euro, fra APM Terminals til de to delstater.

Den lave omsætning har allerede ført til, at havneledelsen har sendt 400 af havnens medarbejdere på deltid.

Havnen har en kapacitet på 2,7 millioner TEU.

APM Terminals ejer 30 pct. af JadeWeserPort, og den resterende majoritet er ejet af joint-venturet Eurogate mellem Eurokai og BLG Logistics Group.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.052