ATL klar til generalforsamling og årsdag
ATL’s generalforsamling og årsdag holdes i år onsdag den 29. maj fra kl. 13.00 på Comwell Kongebrogaarden ved Middelfart.
På generalforsamlingen er følgende medlemmer af ATL’s bestyrelse på valg:
Allan Larsen, adm. direktør Miljø-Team A/S (er villig til at modtage genvalg)
Christian Møller, adm. direktør Marius Pedersen A/S (er villig til at modtage genvalg)
Flemming Werner Jensen, adm. direktør Sax-Trans A/S (er villig til at modtage genvalg)
Herudover trækker Anders Fransgaard sig som formand og bestyrelsesmedlem på generalforsamlingen, hvorefter der er 3 ledige pladser.
Til disse pladser opstiller følgende:
Ole Christensen, Visti Christensen Vognmandsforretning A/S
Peter Jepsen, Organisationsdirektør Danske Fragtmænd A/S
Henrik Fleron, HR chef DSV Road A/S
Formand trækker sigDen afgående formand Anders Fransgaard har grundet de økonomiske vilkår valgt at fokusere 100 % på at effektivisere og udvikle sin forretning, og det er ifølge Fransgaard svært foreneligt med et formandshverv i transportbranchens største arbejdsgiverforening.
- Ikke mindst på vej ind i et år, hvor overenskomsterne skal fornyes, og hvor der naturligvis er et stort pres fra medlemmerne på at få et godt og fremadrettet resultat i hus, udtaler Anders Fransgaard.
- Det har været spændende og udfordrende at være formand for foreningen i en periode, hvor vi både har udarbejdet en ny strategi for foreningen, og samtidig arbejdet med modeller og ønsker til modernisering af vores overenskomst i et marked med stærk stigende international konkurrence. Det er en kæmpe udfordring, siger Anders Fransgaard.
- Anders Fransgaard har med sit store engagement og motivation medvirket til at udvikle ATL - vi er derfor meget kede af, at Anders trækker sig, men har stor forståelse for, at forretningen kommer først, udtaler næstformanden i ATL, Allan Larsen.
Efter generalforsamlingen holdesi ATL’s årsdag med temaet ”Hvem skal køre Danmark?”, hvor der ses nærmere på, hvad de egentlige udfordringer for branchen er, hvordan branchen kommer videre, og ikke mindst hvordan transporterhvervet udvikles til at blive mere konkurrencedygtigt, så det også i fremtiden er danske transportvirksomheder med danske chauffører, der skal køre Danmark.