23948sdkhjf

Transport 2013: Hankook og Euroband ruller sig ud

Hankook er i løbet af få år blevet en markant medspiller i transportbranchen, og i år kan man opleve koreanske Hankook rulle sig ud i selskab med de velkendte produkter fra danske Euroband på Nordisk Dæk Imports stand på Transport 2013.

Hankook er i løbet af få år blevet en markant medspiller i transportbranchen, og i år kan man opleve koreanske Hankook rulle sig ud i selskab med de velkendte produkter fra danske Euroband på Nordisk Dæk Imports stand på Transport 2013.



- Europa er et kernemarked for Hankook, og virksomheden producerer årligt mange millioner dæk verden over – blandt andet på en topmoderne fabrik i Ungarn. Én af Hankooks store målsætninger er at blive verdens 5. største dækproducent inden 2014. Hankook er allerede et af verdens mest kendte dæk-brands, og flere og flere danske vognmænd vælger Hankook, fortæller Ronny Jørgensen, salgschef på Erhverv hos den danske Hankook-importør, Nordisk Dæk Import.

NDI er som storaktør på det danske dækmarked ikke mindst garant for stor leveringssikkerhed fra Nordeuropas største samlede dæklager i Brørup i Sydjylland.

På Transport 2013 præsenterer NDI blandt andet Hankooks e-cube dæk, som er et energirigtigt bud på en dækserie til langturskørsel.

- e-cube er et godt eksempel på et koreansk lastvognsdæk, der med stor succes er rullet ind på det europæiske marked. Der er mange kilometer i e-cube dækkene, og den meget lave rullemodstand reducerer brændstofforbruget og gør Hankook e-cube til er et energirigtigt bud på en dækserie til langturskørsel, siger Ronny Jørgensen.

NDI præsenterer også Euroband, som siden starten i 1979 har produceret mange hundrede tusinde lastvognsdæk. Der arbejdes efter koldvulkaniseringsprincippet, hvor en slidbane påvulkaniseres den afraspede karkasse, som i et kvalitetsdæk er solidt konstrueret til op mod en million kilometers kørsel. Euroband har en skrap kvalitetskontrol, og med regummierede dæk vil vognmanden totalt set opnå lavere driftsomkostninger.

- Vi har for nylig foretaget en test, hvor koldvulkaniserede dæk med Nokian NT40 Noktop mønster fra Euroband skulle afprøves i selskab med varmvulkaniserede dæk fra en stor international producent. Dækkene blev testet over cirka 236.000 kilometer. Det varmvulkaniserede dæk havde lidt flere kilometer i sig end Nokian NT40, men da Eurobands koldvulkaniserede dæk med Nokian NT40 mønster er billigere, vinder Euroband på billigste kilometerpris, og dermed får vognmanden i sidste ende mest ”value for money” med Euroband, siger Ronny Jørgensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.282