23948sdkhjf

Transport 2013: Fokus på fireakslede trailere og påhængsvogne

Lastas har stor succes med salg af Kelberg produkter.

Lastas har stor succes med salg af Kelberg produkter.



Lastas-koncernen i Hedensted er uden sidestykke den virksomhed inden for materielbranchen der har det bredeste produktprogram. Og Lastas viser vanen tro igen et stort udbud af rullende materiel på transportmessen i Herning - samt på messen, der begynder i Fredericia fredag.

Det spænder lige fra DAF lastvogne i forskellige afskygninger og andre mærker samt ikke mindst trailere og påhængsvogne fra producenterne Kel-Berg og Lamberet.

Overgangen fra 48 til 54 tons vogntogsvægt og muligheden for at udnytte fireakslede påhængs- sættevogne har virkelig sat skub i salget af de nye fireakslede påhængskøretøjer.

Inden for tippeladssegmentet, hvor Kel-Berg står stærkt både med sine fireakslede tippeladstrailere og påhængsvogne, går de nye trailere i øjeblikket som varmt brød. Mange vognmænd har fundet ud af at der er god økonomi i at skifte fra en treakslet tippeladstrailer til en fireakslet.

Noget tilsvarende sker på felter som maskintrailere, der ofte også kan anvendes som blokvogne, samt på området inden for normale åbne og lukkede trailere.

Lille lager

Afsætningen af almindelige gardintrailere til fragt og distributionsområdet har i den seneste tid også været god, og samtidig har Lastas formået at omsætte de brugte treakslede tippeladstrailere m.v. som er taget i bytte. Eksempelvis er lageret af brugte tippeladstrailere hos Lastas meget langt nede og uden sidestykke det laveste i ti år.

På Transport 2013, hvor Lastas igen har sat sig på et stort udstillingsareal, vil man bl.a. kunne se en flot Kel-Berg maskintrailer, der enten kan køre som registreret trailer eller som blokvogn med en højere belastning. Maskintraileren er bl.a. udstyret med hydrauliske ramper, der samtidig også er hydraulisk sideforskydelige, og desuden er der konstrueret en grav i midten af bagenden, så en evt. arm fra en gravemaskine kan sænkes ned under ladhøjden og det øverste af gravearmen kan komme længere ned. Det kan ved transport af større gravemaskiner betyde, at transporten kan holde en lavere frihøjde og dermed lettere kan afvikles i forhold til lave broer m.v.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078