23948sdkhjf

Transport 2013: Invester én krone og tjen tre

Stærkere ledelsesværktøjer i Vehcos nye flådestyringsløsning VehcoMobile sikrer optimal drift.

Stærkere ledelsesværktøjer i Vehcos nye flådestyringsløsning VehcoMobile sikrer optimal drift.



Effektivisering har været et nøgleord i transportbranchen siden finanskrisen satte ind. Men trods en snart fem år lang ’slankekur’, så kan vognparken udnyttes endnu bedre med den rigtige flådestyringsløsning.

- Presset på transportvirksomhederne er større end nogen sinde og derfor er det afgørende, at effektivisere driften mest muligt. Derfor har vi fokus på at hjælpe vores kunder med at forbedre driften, fordi det gavner bundlinjen. Hvis transportvirksomheden udnytter mulighederne i Vehcos løsninger optimalt, så kan den tjene op til omkring tre kroner for hver krone, der er investeret i systemet, siger adm. direktør i Vehco Danmark, Søren Als Christiansen.

Vehco Danmark kan præsentere en helt ny og avanceret flådestyringsløsning på transportmessen i Herning.

- Transport 2013 bliver stedet, hvor vi for alvor kan præsentere Vehcos nye samlede europæiske platform, VehcoMobile, der er baseret på løsningen fra franske ELOmobiles – som Vehco købte i slutningen af 2011, siger Søren Als Christiansen.

ELOmobiles løsning har stærke back-office funktioner. Den rummer bedre og mere avancerede værktøjer ikke bare til disponering, men især til ledelse. Vehco-office er en disponeringsløsning, mens Vehco-manager er et avanceret ledelsesværktøj, der giver adgang til alle nøgletal og analyseværktøjer, der giver et detaljeret overblik over driften og hvor, det er muligt at effektivisere yderligere.

Minimere spildtid

Flådestyringsløsningen VehcoMobile hører til i den mest omfattende og avancerede del af markedet. Ud over GPS-positionering af køretøjer og Vehcos brændstoføkonomiværktøj, omfatter systemet remote-tachograf-download, dokumentscanning og det Vehco kalder ”justified activities”, hvor chaufføren registrerer, hvad der sker, når hjulene står stille.

- Det er specielt interessant, hvis chaufføren holder og venter for at komme til rampen hos kunden eller dennes leverandør. Hermed kan man både dokumentere, hvornår vogntoget er fremme og hvor lang tid, man må vente på at komme i gang med at laste eller losse fragten. Det kan blive til mange timers uforskyldt ventetid. Her kan transportvirksomheden måske opnå en aftale med kunden, om at kunden skal betale for ventetiden. Dermed får begge parter en interesse i at mindske spildtiden, siger Søren Als Christiansen.

I forbindelse med lanceringen af den nye flådestyringsløsning op transportmessen kan Vehco også præsentere den ny hardware-løsning til bilerne, der lige nu er den kraftigste løsning på markedet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078