Forretningskunder i fokus hos easyJet
EasyJet vil gøre sig attraktiv over for danske virksomheder. Derfor får selskabet for første gang en kommerciel direktør med ansvar for samarbejde med danske virksomheder og erhvervsrejsebureauer.
I gennemsnit er hver femte passagerer, der går om bord på en easyJet-maskine i Københavns Lufthavns lavprisfinger CPH GO for at flyve til én af selskabets 10 europæiske destinationer, forretningsrejsende. Men det skal der laves om på. Det britiske lavprisselskab ser gerne, at langt flere forretningsrejsende tager plads på de hvide og orange Airbus-fly og flyver med easyJet til blandt andet Berlin, Paris Charles de Gaulle, Milano, Lissabon, London Stansted og London Gatwick.
Derfor får selskabet nu sin første kommercielle direktør med ansvar for det danske erhvervsmarked. Hans navn er William Vet. Han er hollænder, har været hos easyJet i 3,5 år og skal fremover stå for at udbrede budskabet om hvad easyJet kan tilbyde til de danske virksomheder og erhvervsrejsebureauer.
- Vores ambition er at udvide vores andel af markedet for forretningsrejsende. Vi vil især have fokus på erhvervsrejsebureauer samt små og mellemstore virksomheder. Især de helt små iværksættervirksomheder er interessante. For her er det ofte ejeren selv, der rejser. Og derfor er han ekstra fokuseret på prisen, forklarer William Vet til check-in.dk.