23948sdkhjf

Scania Danmark A/S styrker ledelsen

Lise Nielsen, 44, er netop tiltrådt som ny kommunikationschef, mens Johnny Pedersen, 46, er udnævnt til teknisk chef for Service Marked hos Scania Danmark A/S.

Lise Nielsen, 44, er netop tiltrådt som ny kommunikationschef, mens Johnny Pedersen, 46, er udnævnt til teknisk chef for Service Marked hos Scania Danmark A/S.



Lisa Nielsen kommer fra en stilling som marketingchef hos Ford Motor Company, hvor hun i de seneste knap fem år har arbejdet med strategier, medieplanlægning og idéudvikling. Hun har desuden beskæftiget sig intensivt med elektronisk markedsføring, sociale medier og projektledelse.

Hos Scania Danmark skal Lise især beskæftige sig med intern og ekstern markedsføring på alle platforme, kampagner samt intern kommunikation i tæt samarbejde med Scania Danmarks presse- og PR-afdeling.

Lastbil- og busbranchen er ikke fremmed for Lise. I ni år – fra 1999 til 2008 – arbejdede hun nemlig også i Scania Danmarks kommunikationsafdeling, og hun vender således tilbage til en virksomhed og en branche, som hun har et rigtig godt kendskab til.

Teknisk chef

Johnny Pedersen (46) er udnævnt til Teknisk Chef for Scania Service Marked.

Han kommer fra en stilling som Training Manager i Scania Danmark, hvor han de seneste fem år har haft ansvaret for de samlede uddannelsesaktiviteter i den danske Scania-organisation.

Johnny er oprindeligt uddannet som lastbilmekaniker. Derefter har han i 12 år beskæftiget sig med undervisning på HTX og forskellige erhvervsuddannelser af bl.a. mekaniker-lærlinge samt efteruddannelse af mekanikere.

Johnny har et dybtgående kendskab til Scanias samlede produktprogram samt omfattende praktiske erfaringer med teknisk problemløsning, udvikling og implementering af nye systemer i samarbejde med de danske Scania-forhandlere.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078