Reparationsgrænsen skal hæves
Sammen med branchens øvrige organisationer henvender Bilbranchen sig til regeringen for at få hævet reparationsgrænsen.
En ændring af loven betyder, at en bil skal være mere skadet end tidligere for at falde ind under begrebet totalskadet – og det har ført til faldende omsætning i reparationsbranchen.
Hele 12 organisationer er gået sammen for at få hævet reparationsgrænsen.
Den lovbestemte reparationsgrænse for færdselsskadede biler har haft store negative virkninger for virksomheder og ansatte inden for autoområdet.
Beskæftigelsessituationen er ændret væsentligt siden den seneste ændring af grænsen og bilsalget omfatter nu langt flere små biler, der hurtigt rammer grænsen.
Samtidig betyder reparationsgrænsen, at der oprettes færre lærlinge- og praktikpladser inden for området.
Derfor er Bilbranchen gået sammen med branchens øvrige organisationer samt Dansk Metal og Malerforbundet i en henvendelse til regering om at hæve reparationsgrænsen for færdselsskadede biler.