23948sdkhjf

Markant forskel på virksomheders økonomiske mål

Små, mindre og mellemstore virksomheder har markant forskellige økonomiske mål for 2013, viser ny international undersøgelse.

Små, mindre og mellemstore virksomheder har markant forskellige økonomiske mål for 2013, viser ny international undersøgelse.



Basware har undersøgt om virksomhedens størrelse har indflydelse på deres økonomiske mål for 2013.

Undersøgelsen viser et blandet billede alt efter virksomhedens størrelse og hvor de er hjemmehørende. Undersøgelsen offentliggøres senere, men et uddrag viser et par interessante pointer:

61% af de europæiske virksomhedsejere og 51% af de amerikanske mener, at dét at finde nye markeder og kunder er deres absolut største udfordring.

De små virksomheder med op til 10 ansatte synes, at det er en større udfordring at finde nye markeder end de mindre virksomheder gør. 62 procent af de små virksomheder mod 53 procent af de mindre virksomheder mener, at nye markeder og kunder er den største udfordring.

Der fokuseres mere på økonomistyring i de større virksomheder.

Blandt de mellemstore virksomheder går 49 procent op i omkostningskontrol mod 32 procent af de små virksomheder. Likviditetsstyring er hot blandt 42 procent af de mellemstore virksomheder, mens kun 18 procent af de små virksomheder har det i fokus.

Den mobile æra har i høj grad også ramt økonomistyring. Hele 74 procent af de europæiske virksomheder og 89 procent af de amerikanske virksomheder mener at det er vigtigt at kunne tilgå virksomhedens økonomiske data, mens de er på farten.

558 virksomhedsejere og 1.368 medarbejdere i diverse økonomifunktioner i små, mindre og mellemstore virksomheder i Europa og USA indgår i undersøgelsen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063