23948sdkhjf

Vibrationssikre batterier til lastbiler er kommet

Exide Technologies lancerer nu en helt ny serie af batterier til kommercielle køretøjer.

Exide Technologies lancerer nu en helt ny serie af batterier til kommercielle køretøjer.



Flagskibet i serien, batteriet Expert HVR, bygger på High Vibration Resistent teknologi (HVR). Med dette batteri, bliver Exide Technologies den første producent på eftermarkedet for hvem det er lykkedes at indbygge teknologien i et batteri. Dét er specielt godt nyt for alle AdBlue lastbiler.

Exide Technologies nye flagskibsbatteri, Expert HVR, er specielt udviklet til at kunne absorbere de vibrationer motor og chassis frembringer. Dét giver batteriet en meget længere levetid – og dermed en bedre økonomi.

Hovedparten af de europæiske lastbilsproducenter har siden 2006 udstyret nye lastbiler med SCR-teknologi, der kræver brug af AdBlue for at kunne leve op til EU’s krav om mindre udledning af skadelige partikler.

For at skabe plads til tanken, der skal indeholde AdBlue væsken, har lastbilsproducenterne måttet flytte batteriet længere tilbage i chassisrammen, hvilket udsætter det for endnu flere vibrationer end tidligere.

Exide’s mange kunder blandt lastbilsproducenterne, såsom Iveco, MAN, Renault Lastbiler og Scania, har været ivrige efter at finde en løsning på batteriets mere udsatte placering i chassiset.

- Vores ingeniører og teknikere har kombineret deres kræfter inden for OEM og eftermarkedet. Det har gjort at vi har kunnet udvikle et teknologisk kompliceret batteri på rekordtid i forhold til den normale udviklingsproces. Vi kan nu tilbyde vores kunder og samarbejdspartnere det mest effektive og teknologisk avancerede batteri tilgængeligt i dag, forklarer Magnus Ohlsson, VP sales and marketing, Aftermarket Europa, Exide Technologies.

Levetiden på et Expert HVR batteri forlænges ved at lægge et isolerende lag rundt om kernekomponenterne, så de er beskyttet mod de øgede vibrationer, deres nye placering udsætter dem for. Batteriet er indkapslet i en forstærket beholder, og er designet til både at absorbere vibrationerne og låse komponenterne fast. Batteriet er designet til at holde længere og yde mere end andre batterier, og kan bruges i lastbiler med og uden AdBlue.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172