23948sdkhjf

Man har et standpunkt…

…til man har et nyt. Og det er vel fair nok.

…til man har et nyt. Og det er vel fair nok.



Har man ikke lov til at blive klogere, eller skal man holde fast i sine fejlbeslutninger, bare for at bevare ansigt?

Venstre er kommet med en kontramelding, når det gælder vejafgifter for lastbiler, selv om det var VK-regeringen, der første gang bød op til afgifts-dans. Siden er der blevet skruet voldsomt på afgiftsskruen og den provenu-neutrale ordning far 2009 er siden vokset til en milliardbyrde for branchen.

Nuvel, regningen skulle ”bare” sendes videre, selv om alle ved, at der bliver en restudgift hængende i et i forvejen hårdt plaget transporterhverv.

Men regningen kan ikke bare sendes videre, uden at det får en negativ effekt på det danske samfund. Som minimum giver det højere forbruger-priser, mens den maksimale straf for denne skat vil være, når danske virksomheder mister deres konkurrenceevne og må lukke produktionen med mistede arbejdspladser til følge.

Det er det, som Venstre har erkendt, og som også regeringspartiet De Radikale har indset.

Så måske slipper – ikke kun transportbranchen – men samfundet for den forhadte vejafgift.

Chef skifter job

Dansk Transport Forlags chefredaktør og administrerende direktør, Gwyn Nissen, 49 år, skifter job til sommer.

Fra 1. juli skal han være chefredaktør på det tyske mindretals avis Der Nordschleswiger i Aabenraa.

- Når jeg skifter job til sommer vil jeg have haft en spændende tid i transportbranchen og fem fantastiske år i Dansk Transport Forlag, siger Gwyn Nissen. Jeg glæder mig til det nye job, men der vil også være rigtig mange mennesker i branchen, som jeg kommer til at savne - ikke mindst medarbejderne på Dansk Transport Forlag.

Gwyn Nissen vender tilbage til sin gamle læreplads, hvor han var ansat fra til 1987. Herefter gik turen over Jydske Tidende og JydskeVestkysten til Dansk Transport Forlag i Padborg.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078