Volvo ændrer i det europæiske salgs- og servicenetværk
Volvo Trucks’ og Renault Trucks’ nuværende netværk i Europa vil blive omstruktureret i den kommende tid, og Volvo-koncernens nordiske netværk vil være en del af denne gennemgang.
Ambitionen er at kortlægge, om og hvordan en bedre udnyttelse kan forbedre servicekvaliteten og adgangen til værksteder for kunderne.
Den nuværende struktur omfatter to separate netværk for Volvo Trucks og Renault Trucks. På markeder, hvor begge netværk har en betydelig markedsandel, vil den nuværende struktur blive bevaret.
På andre markeder, heriblandt Norden, hvor kun det ene mærke har en stærk markedsandel, eller på markeder hvor begge har en lille tilstedeværelse, ser Volvo-koncernen muligheder i at integrere distributionssystemet for begge mærker. Dette giver kundefordele såsom et endnu stærkere netværk og et bredere udbud fra et og samme salgssted.
- Netværket spiller en nøglerolle, når det drejer sig om at sikre en markedsledende service for vores kunder, udtaler Hans Börjesson, chef for Volvo Trucks i Norden. Ved at gennemføre denne ændring, vil vi forbedre kvaliteten af servicen overfor vores kunder, forbedre adgangen til salg og service og udvikle hvert mærke til dets fulde potentiale.
Hans Börjesson bliver ansvarlig for Volvo Group Trucks Nordic og Guillaume Zimmermann, tidligere Norden-ansvarlig for Renault Trucks, bliver ansvarlig for Commercial Trucks Renault som vil indgå i Volvo Group Trucks Nordic.
I Danmark bliver den ansvarlige for den samlede virksomhed, Volvo Group Trucks, Søren Wettergreen.