23948sdkhjf

DI: Red ny Storstrømsbro

DI vil have regeringen og oppositionen til at vende tilbage til forhandlingsbordet for at redde en ny Storstrømsbro, efter forhandlingerne om finansieringen af en ny bro i går brød sammen.

DI vil have regeringen og oppositionen til at vende tilbage til forhandlingsbordet for at redde en ny Storstrømsbro, efter forhandlingerne om finansieringen af en ny bro i går brød sammen.



Parterne er enige om, at broen skal bygges men langt fra enige om, hvordan den skal finansieres.

- Det er uheldigt, for det vil være til skade for erhvervslivet, der er dybt afhængig af en velfungerende infrastruktur, mener branchedirektør Michael Svane i DI.

- Uenigheden betyder, at nødvendige beslutninger forsinkes og udskydes. Vi skal have parterne tilbage til forhandlingsbordet, forklarer Michael Svane.

- Sorteper ender hos erhvervslivet, som er dybt afhængige af mobilitet og infrastruktur. Forbedring af infrastrukturen er øverst på virksomhedernes ønskeseddel, og der er behov for en plan for investeringer i infrastruktur. Den skal rumme både udbygning af vejnettet og den øvrige trafikale infrastruktur.

- Hvis de offentlige udgifter prioriteres rigtigt, har DI vist, at det vil give plads til at investere 30 mia. kr. ekstra i infrastruktur frem mod 2020.

- Uenigheden betyder, at nødvendige beslutninger forsinkes og udskydes. Vi skal have parterne tilbage til forhandlingsbordet. siger branchedirektør Michael Svane, DI Transport.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063