DI: Red ny Storstrømsbro
DI vil have regeringen og oppositionen til at vende tilbage til forhandlingsbordet for at redde en ny Storstrømsbro, efter forhandlingerne om finansieringen af en ny bro i går brød sammen.
Parterne er enige om, at broen skal bygges men langt fra enige om, hvordan den skal finansieres.
- Det er uheldigt, for det vil være til skade for erhvervslivet, der er dybt afhængig af en velfungerende infrastruktur, mener branchedirektør Michael Svane i DI.
- Uenigheden betyder, at nødvendige beslutninger forsinkes og udskydes. Vi skal have parterne tilbage til forhandlingsbordet, forklarer Michael Svane.
- Sorteper ender hos erhvervslivet, som er dybt afhængige af mobilitet og infrastruktur. Forbedring af infrastrukturen er øverst på virksomhedernes ønskeseddel, og der er behov for en plan for investeringer i infrastruktur. Den skal rumme både udbygning af vejnettet og den øvrige trafikale infrastruktur.
- Hvis de offentlige udgifter prioriteres rigtigt, har DI vist, at det vil give plads til at investere 30 mia. kr. ekstra i infrastruktur frem mod 2020.
- Uenigheden betyder, at nødvendige beslutninger forsinkes og udskydes. Vi skal have parterne tilbage til forhandlingsbordet. siger branchedirektør Michael Svane, DI Transport.