Tre Pema-trailere til Kingsrød
Kingsrød har netop fået leveret tre nye trailere fra Pema i Kolding.
- Jeg er utrolig tilfreds med den service, som vi får hos Pema. Og det er både når det gælder indlejet og købt materiel, siger Bo Sehested, der leder Kingsrød i Danmark.
De tre nye trailere, der er de første køretøjer som Kingsrød Transport nogensinde har fået på danske nummerplader, er der 3 Schmitz trailere af typen SCS 24/L 16.62 EB med en tilladt totalvægt på 39 ton fordelt med 15 ton kingpin og 24 ton tripplebogie.
Chassiset er boltet sammen og konstrueret med forlænget svanehals, tilbagetrukne støtteben og akselsektionen trukket så lange tilbage som muligt for at kunne køre efter en rigtig bogietrækker og udnytte reglerne i Norge. Akselaggregatet er et Rotos med 3 stk. 9 ton Rotos aksler, der er Schmitz Cargobulls eget produkt.
Bremseanlægget er et EBS 2S/2M med stabilitetsprogram (ESP på trailer). Opbygningen omfatter gardinsider, to bagdøre, skydetag, der også kan hæves hydraulisk, stokkehuller både i siderne og i midten og 10 løse stokke.
Salg og levering er forestået af salgskonsulent Jan Jespersen fra Pema Last og Trailerudlejning A/S i Kolding.
Kingsrød investerer fortsat i DanmarkFor godt to år siden etablerede norske Kingsrød en afdeling i Danmark. Nærmere bestemt i Herning – og afdelingen har siden starten været i god gænge.
Lederen af den danske afdeling er Bo Sehested - og han er ikke ukendt med norske forhold.
- Jeg har selv kørt som vognmand med bopæl i Norge i mange år. Da jeg besluttede at vende hjem til Danmark, gik jeg i dialog med Kingsrød, og vi blev enige om at starte en afdeling her i landet, fortæller Bo Sehested.
Kingsrød transporterer stykgods og termogods foruden specialtransporter, så opgaverne er mangeartede.
- Vores force er, at vi er et lille firma, hvor det ikke tager lang tid at træffe beslutninger, siger Bo Sehested.
- Vi har ti biler – og vi bruger udelukkende danske chauffører og dansk materiel. Hovedparten af transporterne går til Oslofjord-området. Desuden har vi norske kunder, som vi kører eksport til Tyrkiet og Grækenland for.