Olieselskab satser på digitalisering og mobilstrategi
Digitaliseringen af dansk erhvervsliv fortsætter for fuld udblæsning og er nu på vej ind i den ellers konservative oliebranche.
Uno-X Smøreolie træder de digitale pionerskridt i branchen, og det er det første smøreolieselskab herhjemme, der tager konsekvensen af den hastige og omfattende udbredelse af Smartphones. Selskabet gennemfører en komplet digitalisering af hele forretningen.
Selskabet satser fuldt ud på en digital, mobil strategi, der skal gøre alle transaktioner mellem selskabet og dets kunder til en enkel og ukompliceret affære.
- Udbredelsen af Smartphones er en fantastisk og oplagt mulighed for os til at servicere vores kunder, dér hvor de er. Og det er som oftest ikke foran en PC, men ude i marken på traktoren, i kranen eller på kutteren ude på havet. Vi giver kunderne mulighed for at bestille smøreolie direkte via deres Smartphone nemt og enkelt, når de har behov for det og tid til det. Det er ligesom netbank. Helt enkelt, siger Tage Kruse, administrerende direktør i Uno-X Smøreolie.
Den digitale løsning fra Uno-X Smøreolie består af et mobilsite optimeret til Smartphones. Via Smartphonen kan kunden bestille smøreolie, tjekke produktspecifikationer, modtage faktura samt en lang række andre digitale services. Løsningen indeholder desuden den smarte feature, at alle med et registreret køretøj kan tjekke hvilken smøreolie, de skal hælde på bilen ved en simpel søgning på bilens registreringsnummer.
Alene denne mulighed vil resultere i op mod 10.000 færre opkald årligt, vurderer Uno-X Smøreolie. Samtidig vil digitaliseringen af faktura, kontoudtog, produktkonvertering og produktdatablade årligt spare Uno-X Smøreolie for 1 mio. kr.