23948sdkhjf

Skak får leveret ny sværgodsstrækker og nyt blokvognsmateriel

Skak Specialtransport i Rødekro har i år mærket en bedring i aktivitetsniveauet, hvilket har betydet et forøget pres på virksomhedens materiel.

Skak Specialtransport i Rødekro har i år mærket en bedring i aktivitetsniveauet, hvilket har betydet et forøget pres på virksomhedens materiel.



Derfor har firmaet til sin transportafdeling fået leveret en ny fireakslet sværgodstrækker beregnet til tunge og krævende blokvognstransporter.

Det nye chassis er en MAN TGX 41.540 8x4/4 BLS, hvor de to første cifre i talsammensætningen står for den maksimal tilladte teknisk totalvægt, og vognen er godkendt til at håndtere vogntogsvægte på op til 180 ton.

Sværgodstrækkeren er udstyret med sekscylindret MAN motor af typen 2676LF06 i en Euro 5 udgave, som har en maks. effekt på h.h. 540 hk og et maksimalt drejningsmoment på 2500 Nm. Transmissionen er rigtig blokvognstrækkerversion i form af en ZF 12 AS Tronic gearkasse med automatiseret gearskifte og en WSK momentomformer som letter igangsætning væsentlig med tunge transporter. Der er selvfølgelig også en integreret retarder, her kaldet en intarder, som kan hjælpe med at bremse ved nedkørsel af store stigninger med høj vogntogsvægt. De to bagaksler er en svær tandembogie beregnet for tunge transporter.

For at give chaufføren gode arbejdsforhold er førerhuset en XLX version, som byder på et fornuftigt komfortniveau. Bag førerhuset er en brændstoftank med en kapacitet på hele 960 liter og værktøjskasser m.v. bygget ind i en kasse, der virker som en pæn forlængelse af førerhuset

Skak Specialtransports eget værksted har stået for den flotte opbygning og IN-Truck i Padborg har stået for den indvendige polstring af førerhuset.

Chassiset er solgt af senior salgskonsulent hos MAN Trucks og Bus Danmark A/S i Padborg, Ole Jacobsen.

Skak Specialtransport løser både store og små kranopgaver med lastbilkraner og mobilkraner, samt store og små transportopgaver inden for special- og sværgodstransport med forskellige typer af specialgrej, og har på grund af den stigende efterspørgsel senest fået leveret nyt blokvognsmateriel i form af 9 nye pendelaksler fra Nicolas hvor Lars Schødt har forestået salget. Akselsektionerne er fordelt med henholdsvis en toakslet akselsektion, en fireakslet sektion og en treakslet sektion samt en svanehals og et mellembord af typen Mdel.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063