Mekaniker fra Iveco Herning klar til pris
Henrik Juno Christensen fra Iveco i Herning drager spændt mod Torino i Italien, hvor Iveco har sit internationale hovedkontor.
Målet for rejsen er et gallaarrangement i forbindelse med uddelingen af den internationale pris Iveco Service Challenge Award – en pris, som Henrik er kandidat til at vinde.
Iveco Service Challenge Award uddeles på basis af en række tests, som udvalgte mekanikere i de europæiske lande årligt gennemgår. I forbindelse med to årlige erfaringsudvekslingsmøder samles repræsentanter for Iveco-værkstederne i de forskellige europæiske regioner.
Danske mekanikere fra alle Ivecos filialer mødes med mekanikere, der repræsenterer Iveco-filialernes værksteder i de øvrige nordiske lande. Alle deltagende mekanikere gennemgår en test, der primært går på deres viden om Ivecos biler og deres teknik og elektroniske software. Mekanikeren med den bedste score i testen sendes videre til Iveco Service Challenge Award kåringen i Torino, hvor alle de mekanikere, der har vundet i deres egne regioner dyster mod hinanden i endnu en test, hvis resultat bestemmer vinderen af årets Iveco Service Challenge Award.
- Hos Iveco gør vi altid vores yderste for at yde kunderne den bedste service og her er det vigtigt hele tiden at følge med i den nyeste udvikling. Det går rigtigt stærkt på det tekniske område og det kræver ressourcer at følge med. Hos Iveco prioriteres mekanikernes udvikling og uddannelse højt, og erfaringsudveksling – som fx i forbindelse med Iveco Service Challenge Award – er en væsentlig del af rollen, som mekaniker. Det er til gavn og glæde for både medarbejdere og kunder, siger Henrik Juno Christensen.
Henrik er til daglig tilknyttet Ivecos værksted på Hvidelvej i Herning og alle hos Iveco Danmark krydser fingre for, at Henrik løber med Iveco Service Challenge Award 2012.