Rejsebranchen giver priser til DFDS Seaways
DFDS Seaways har vundet hele to priser inden for få dage – både en dansk og en fra World Travel Awards.
DFDS Seaways nærmest sejler i hæder i øjeblikket. Inden for få dage har rederiet vundet to af prestigefyldte priser fra rejsebranchen, dels den internationale rejsebranches ”Oscar”, World Travel Award som ”The Europe’s Leading Ferry Operator” og den danske rejsebranches ”Bodil”, Danish Travel Awards som ”Bedste passagerrederi der sejler mellem Danmark og udlandet.”
Derfor har både ledelsen og personalet svært ved at få armene ned i gen. Tirsdag blev DFDS Seaways hædret som bedste passagerrederi, der sejler mellem Danmark og udlandet ved Danish Travel Awards, og den 6. oktober modtog rederiet World Travel Awards pris som Europas førende færgerederi foran 8 andre rederier.
- Det er en stor ære at blive hædret med en Danish Travel Award som bedste passagerrederi. Det bekræfter os i værdien af vores arbejde med kontinuerligt at lytte til vores gæster, udvikle og forbedre vores produkter, faciliteter, oplevelser og services ombord. Det belønner os med glade gæster, selv i en tid der har været præget af krise, og det værdsætter vi højt, siger Kim Heiberg, Country Manager Sweden/Denmark.
- At vi også vinder en World Travel Award inden for få dage er fantastisk og en stor anerkendelse fra internationale kolleger og gæster. Det beviser, at vi er den førende udbyder af skibsrejser i Europa, fortsætter Kim Heiberg.
Det er 6. gang, at DFDS Seaways modtager Danish Travel Award, mens rederiet har modtaget den anerkendte World Travel Award The Europe's Leading Long Sea Ferry hele fem gange - senest i 2011, hvor de også løb med prisen The World Travel Award – The World's Leading Ferry Operator.
Vinderne af årets Danish Travel Awards findes af analyseinstituttet You Gov – som spørger forbrugerne direkte via et ”Danmarks-panel”, der udgøres af ca. 1400 mennesker, som er et repræsentativt demografisk udsnit af befolkningen, altså DFDS Seaways potentielle gæster.
Kriterierne, der afgør om en rejsevirksomhed nomineres til en World Travel Award, er blandt andet service, kundetilfredshed, produktudvikling og det generelle kvalitetsniveau i de ydelser, der tilbydes. Afstemningen var tidligere forbeholdt godt 170.000 fagfolk, rejseagenter og branchekolleger, men for to år siden åbnede World Travel Award op for, at også forbrugerne kunne afgive deres stemme.
I 2011 foretog 722.933 gæster en sørejse med DFDS Seaways dels på de populære ruter fra Danmark til Norge og England, og på ruterne der forbinder England med Frankrig og Holland.