23948sdkhjf

SAS dropper planlagt gebyr

I slutningen af juli måned udsendte SAS en meddelelse til rejsebureauer og storkunder, hvoraf det fremgik, at det skandinaviske flyselskab med virkning fra oktober måned ville indføre et gebyr for betaling med kreditkort.

I slutningen af juli måned udsendte SAS en meddelelse til rejsebureauer og storkunder, hvoraf det fremgik, at det skandinaviske flyselskab med virkning fra oktober måned ville indføre et gebyr for betaling med kreditkort.



SAS anførte som begrundelse, at selskabet ikke kunne fortsætte med at betale de tredjepartsgebyrer, som opkræves af kreditkortselskaberne. For SAS udgør den årlige omkostning til kreditkortselskaberne mellem 200 og 300 mio. kroner.

Det varslede kreditkortgebyr vakte stor opsigt, idet SAS hidtil havde markedsført sig som gebyrfrit selskab.

I midten af september måned måtte SAS dog opgive at indføre gebyret i Norden. Derimod fastholdt man at indføre gebyret i Belgien, Holland, Irland, Storbritannien, Schweiz og Tyskland fra den 16. oktober

I går valgte SAS helt at droppe indførelsen af gebyret på samtlige markeder. Det var en cocktail af udfordringer, der fik SAS på retræten. Der var mange kundereaktioner, de tekniske løsninger var ikke på plads, ligesom lovgivningsmæssige krav i de enkelte lande betød, at der ikke kunne laves enkle løsninger, skriver check-in.dk.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079