UnoX investerer i fremgang
Olieselskab: UnoX udvider antallet af Truck-anlæg, opgraderer stationerne og øger sikkerheden.
Af Gwyn Nissen
Diesel er diesel vil nogen mene og et forholdsvist ensartet produkt. Derfor står kampen om kunderne ikke så meget på indholdet, men på selskabernes netværk og service.
Den erkendelse er UnoX også nået til, og det er baggrunden for, at selskabet nu skærper sin profil overfor de forskellige kundegrupper – herunder den tunge transport.
- Vi synes selv, at vi har Danmarks bedste netværk, siger direktør Claus Gottlieb og markedschef Jesper Skogstad fra UnoX.
Netværket lægger sig ikke mindst op ad det såkaldte ”store H”, som er det overordnede vejnet, der knytter Danmark sammen.
- Vi ligger i alle de vigtige knudepunkter, hvor vi kan forvente, at kunderne har behov for os, siger Jesper Skogstad.
Dele trafikUnoX har 300 anlæg i hele landet, men UnoX vil fremover sondre mere mellem anlæggene.
- Der er forskel på behovet for en Fiat Punto og en lastbil, og det vil vi gøre mere ud af i de kommende år ved at dele denne trafik, forklarer Skogstad.
Det betyder, at privatbilisten trygt kan tanke sin personbil uden at skulle stå ved siden af tonstunge lastbiler, og lastbilchaufføren kommer til et anlæg, der er indrettet til at håndtere den tunge trafik.
- Det skal simpelthen være nemmere at være chauffør, påpeger Jesper Skogstad.
Claus Gottlieb peger på, at UnoX har 90 åbne Truck-anlæg, der er beregnet til den tunge trafik, og det netværk skal gennem investeringer i de kommende år øges til 125-130 anlæg:
- Vi er så småt gået i gang med at opgradere vores Truck-netværk, men det går for alvor i gang i 2013.
Udover at udvide antallet af anlæg opgraderer UnoX nemlig sine Truck-anlæg med nye pumper, videoovervågning, bedre lysforhold samt ikke mindst AdBlue, der er blevet et stadig større produkt – og med indførelsen af de nye Euro6-modeller bliver endnu større.
Bedre sikkerhedØget kortsikkerhed er et andet emne, som UnoX har taget op overfor sine kunder. Benzinkort-tyverier og –misbrug er nemlig et problem mange steder.
Det nye system fra UnoX bliver et to-kort-system, hvor der knyttes et brændstofkort til såvel lastbilen som chaufføren. Begge dele skal bruges, hvis chaufføren vil tanke.
- Virksomhederne efterspørger mere sikkerhed omkring kortene, og vi kan tilpasse os de løsninger, som virksomheden ønsker. Blandt andet er der virksomheder, der benytter vores kort som identifikationskort for deres medarbejdere, siger Jesper Skogstad, der peger på, at UnoX tilbyder virksomhederne en enkel og ukompliceret administration af brændstofkort – tilmed tilpasset den enkelte virksomheds behov.