23948sdkhjf

IAA: Goodyear viser banebrydende teknologi

Den store dækproducent viser på IAA Air Maintenance Technologi, hvis formål er at opretholde det korrekte dæktryk i dækket.

Den store dækproducent viser på IAA Air Maintenance Technologi, hvis formål er at opretholde det korrekte dæktryk i dækket.



AMT-teknologien består kort fortalt af en ventil som er monteret på indersiden af dækket og som kan justeres til det dæktryk der skal være i dækket. Ventilen er forbundet med en lille slange som ligger mellem kanttråden og gummilæben, der slutter om fælgkanten. Når dækket ruller, opstår der et pres mellem fælgkanten og kanttråden der hvor den lille slange ligger, og derved presses luft ind i dækket hvis dæktrykket er faldet.

Ventilen inde i dækket er bygget som en flervejsventil. Den bestemmer hvornår der skal åbnes for at få luft ind i slangen. Den bestemmer om luften fra slangen skal ind i dækket eller om det skal presses ud af ventilen gennem et lille filter, som sidder uden på dækket ved ventilen. Goodyear forventer at sætte AMT i produktion i 2013.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062