23948sdkhjf

FDL: Alle med indflydelse lukker øjnene

Man skal vist være mere end almindeligt naiv for at tro, at de mange fejl, som politiet har opdaget i forbindelse med kontrol af udenlandske køretøjers cabotage-kørsel på dansk område, er sjuskefejl, mener vognmandsorganisationen Frie Danske Lastbilvognmænd.

Man skal vist være mere end almindeligt naiv for at tro, at de mange fejl, som politiet har opdaget i forbindelse med kontrol af udenlandske køretøjers cabotage-kørsel på dansk område, er sjuskefejl, mener vognmandsorganisationen Frie Danske Lastbilvognmænd.



- Derfor har konsulent Frank Davidsen fra DTL, ret i, at det er en stor fejl at bagatellisere situationen og på en måde udlægge det, som om der reelt intet cabotage-problem er. For ingen, der kender bare en smule til, hvordan store dele af de danske speditører og kørsels-rekvirenter opererer, kan være i tvivl om, at der er tale om bevidst snyd i form af systematisk iværksat ulovlig cabotage-kørsel, mener FDL i sit nyhedsbrev i en kommentar til Danske Speditørers udmelding fra i forrige uge:

http://www.transporttidende.com/index.php/dtt/artikel/fa_eksempler_pa_ulovlig_cabotage/

- Hvordan Rigspolitiet kan tolke det som bagateller er en gåde, som i værste fald fremmer en fæl mistanke om, at heller ikke Rigspolitiets indsats er, som den bør. Derfor kan vi i FDL kun være enig med Frank Davidsen, som med fortid i Rigspolitiets Tungvognsektion udmærket ved, hvad det drejer sig om, og derfor også kan udtale sig med en solid erfaring som ballast.

- Det er efter FDL´s opfattelse en ualmindeligt dårlig undskyldning, når Rigspolitiet giver udtryk for, at man mangler værktøjer til at tjekke de udenlandske vogntog endnu bedre. Må det være os tilladt at spørge, hvorfor Rigspolitiets ledelse ikke for længst har skaffet de nødvendige værktøjer? Lyder kritikken fra FDL.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081