DB Schenker forbedrer tracking af luft- og Søfragt
DB Schenker Logistics skaber øget gennemsigtighed i overvågningen af forsendelser med fly og skibe.
DB Schenker Logistics kunder får fremover mulighed for at følge deres luft- og søfragtsforsendelser tættere og i langt større detaljeringsgrad end hidtil. Det oplyser logistik-giganten i en pressemeddelelse.
Den nye ”Advanced Air & Ocean Tracking Service” gør det muligt for kunderne at foretage hurtige og skræddersyede søgninger, ved at anvende specielle filtre og særlige referencer. Dermed får kunden præcis de informationer der ønskes.
De kunder, der anvender DB SCHENKERsmartbox service kan følge deres containere i realtid 24 timer i døgnet ved hjælp af GPS-overvågning. Ud over position kan kunderne få oplyst data fra forskellige sensorer som tempeartur, luftfugtighed, accelerationskræfter (G-kraft) med mere.
Servicen eNotification tillader kunderne at opsætte systemet, så det automatisk gemmer opdateringsmeddelelser fra DB Schenker på udvalgte transportkorridorer, havne og lufthavne. Kunden modtager herefter automatisk en meddelelse via e-mail, hvis fragten har passeret en forud bestemt ’milepæl’ eller, hvis forsendelsens parametre ændres.
- Vi har talt med vores kunder. Mange har udtrykt ønske om at optimere de informationer kunderne får adgang til, herunder at gøre trackingen lettere tilgængeligt, siger Diederick de Vroet, der er leder af Global Ocean Freight hos DB Schenker Logistics.