Dansk SAS-chef stopper
Lørdag den 1. september fejrede 52-årige Per Møller Jensen sit 25 års jubilæum i SAS. Det skete i sin egenskab af Vice President, Brand, Marketing & EuroBonus, som er den funktion i det skandinaviske flyselskab, at den arbejdsomme og seriøse SAS-direktør har varetaget gennem de senere år.
Men inden længe er det slut. Koncernens nye norske salg- og marketingdirektør Eivind Roald, der tiltrådte i april måned, kunne tirsdag offentliggøre den nye organisation, der blandt andet skal gennemføre de initiaitver, der er fastlagt i 4Excellence-planen. I den organisation blev der ikke plads til Per Møller Jensen.
Begge parter understreger, at der ingen dramatik er bag fratrædelsen, der sker med udgangen af december måned i år.
- Det er en manøvre, som der er tilfredshed med begge veje. Per fortsætter lidt endnu med at afvikle et par projekter resten af året," forklarer pressechef Trine Kromann-Mikkelsen fra SAS.
De 25 år i SAS har været en lang, men spændende rejse for Per Møller Jensen. Som trainee kom han i slutningen af 1980´erne til Los Angeles. Senere kaldte en General Manager-funktion i Hong Kong, Asien-chef i Bangkok samt endelig en post i London som chef for hele den internationale organisation i SAS. Efter at være vendt hjem fra London har Per Møller Jensen haft sin faste gang på SAS-hovedkontoret i Stockholm, men har bevaret sin bopæl hos familien i Danmark.