23948sdkhjf

Nye Scandlines-færger er for tunge

Teknikere fra Lloyds Register været i gang med at undersøge nybygningen ’MS Berlin’ på det kriseramte P+S Werften i Stralsund.

Teknikere fra Lloyds Register været i gang med at undersøge nybygningen ’MS Berlin’ på det kriseramte P+S Werften i Stralsund.



Færgen er langt tungere end den er bestilt fra Scandlines side. De to bestilte færgerkan måske slet ikke sejle på Gedser-Rostock-ruten og i bedste fald med langt færre biler.

- Vi har set papirerne, og overvægten er på omkring 700 tons. Det er naturligvis ærgerligt og noget uforståeligt, at man åbenbart ikke giver det fulde billede - eller ikke kan konkludere korrekt på baggrund af oplysningerne i rapporten, siger Claus Nikolajsen, der er Fleet Manager hos Scandlines til folketidende.dk.

Værftet og rederiet er ikke enige om, hvor stort problemet er. Værftets oplyser til tyske medier tirsdag, at overvægten er på cirka 200 tons. Scandlines kommer på baggrund af rapporten frem til et tal 700 tons. Dermed fortsætter uenighederne mellem de to parter i forbindelse med milliardordren på de nye skibe.

- Men når det er sagt, så vil vi huske at glæde os over, at værftet og dets insolvensforvalter nu har erkendt, at der at der et problem. Vi har fået vores oplysninger bekræftet. Nu må vi så afvente udspil fra værftet om, hvordan man vil løse problemerne, siger Claus Nicolajsen.

Det nu endnu uvist, hvornår de nye færger til ruten kan være færdige.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065