SAS hjælper Lufthansa-passagerer
Når kabinestrejken i dag bryder ud hos Lufthansa, kan skandinaviske flypassagerer trygt regne med, at SAS vil hjælpe.
Sådan lød det dog ikke først på dagen i går, hvor SAS havde meddelt rejsebureauer og salgskontorer, at der ikke blev dækket care-omkostninger i forbindelse med aflyste Lufthansa-flyvninger. Det skriver check-in.dk.
Mange passagerer har nemlig booket billet hos SAS, men hvor flyvningen aktuelt udføres af Lufthansa. I tilfælde af aflyste fly har passagererne nemlig krav på at få dækket omkostninger til fortæring, hotelophold og eventuel transport fra lufthavn til hotellet.
SAS understregede dog, at selskabets "care-politik" ville dække passagererne i de tilfælde, hvor man har købt billetten hos SAS - enten direkte eller gennem rejsebureau - og hvor SAS flyver til og fra Tyskland, mens Lufthansa tager sig af den videre transport ud i verden.
Men tilsyneladende var der opstået uenighed eller en misforståelse mellem SAS og Lufthansa omkring håndtering af strejken overfor passagererne.
- SAS vil som handling agent behandle vores passagerer, som de plejer. Der ligger en klar aftale, og den forventer vi, at SAS opfylder, sagde Country Manager, Morten Balk fra Lufthansa sent torsdag eftermiddag.
SAS indsætter samtidig større fly på ruten til Frankfurt – og håber dermed at tage noget af toppen af konfliktens omfang.