DTL-virksomheder med i stor i kampagne
DTL og tre DTL-virksomheder er nu med til at markedsføre danske brancheværdier i en international markedsføringskampagne for Danmarks arbejde med ansvarlig vækst – kaldet ”Danish Responsibility”.
Indsatsen skal anvendes i brandingen af Danmark og ved markedsføringen af danske produkter i udlandet. Det er Erhvervsstyrelsens Center for Samfundsansvar, der står bag initiativet.
Fokus for markedsføringen af Danmark på transportområdet er DTLs medlemsrettede initiativer i forbindelse med Trafiksikkerhed i Øjenhøjde, 49 råd til at spare på brændstoffet, miljøåret 2012 og nydanskere i arbejde.
Virksomhederne Leif M. Jensen i Glostrup, Danske Fragtmænd i Aarhus og SCT i Gilleleje, har hver især på Erhvervsstyrelsens særlige hjemmeside www.danishresponsibility.dk introduceret den respektive virksomhed og beskrevet virksomhedens fokus, indsats og resultater i CSR-arbejdet – altså det samfundsmæssige ansvar inden for miljø og sociale forhold, som i dag bliver en større og stadig mere naturlig del af virksomhedernes markedsføring. Af virksomhedernes præsentationer fremgår, hvilke gevinster indsatsen giver for både virksomheden selv, kunderne og samfundet.
Initiativet omfatter udover webplatformen er et mobilt showroom, der skal bruges ved eksportfremstød og en række branchepjecer samt en PR-indsats rettet mod både danske og udenlandske medier.
- I dag produceres der varer til forbrug over hele kloden, og en effektiv transportsektor er derfor afgørende for at kunne udvikle en global infrastruktur, men det lægger også pres på bæredygtigheden, som udfordres dagligt. Vi er i DTL glade for, at kunne præsentere tre danske medlemsvirksomheder, der på hver deres måde har arbejdet med de fire fokusområder. Og vi er glade for, at mange flere DTL-virksomheder faktisk har en standard, der gør, at de også kunne have været med i projektet, siger konsulent Lisbet Hagelund fra DTL.