23948sdkhjf

Hatten af for Jørgensen og Skov

”Vi skal tjene penge, og vi skal have det sjovt. Vi skal ikke have det så sjovt, at vi ikke tjener penge. Vi skal ikke tjene så mange penge, at vi ikke har det sjovt.”

”Vi skal tjene penge, og vi skal have det sjovt. Vi skal ikke have det så sjovt, at vi ikke tjener penge. Vi skal ikke tjene så mange penge, at vi ikke har det sjovt.”



Af Gwyn Nissen

Ovenstående er Blue Water Shippings succes-formel gennem de seneste 40 år. Etableret i beskedne rammer og med den usikkerhed, der er forbundet med at starte nyt, har Esbjerg-virksomheden udviklet sig til en af Syddanmarks største arbejdspladser og til en international anerkendt speditør og logistikvirksomhed.

Der står mange mennesker bag en sådan succes. Men der har hele tiden kun stået én mand i spidsen: Kurt Skov. Selv ser den inkarnerede sportsfan sig ikke i spidsen, men snarere i midten, som en slags offensiv midtbanespiller, der støber kuglerne.

I 40 år har han kunnet holde niveauet og afleveringerne har oftest ført til mål – og dermed succes. Blue Waters nye domicil på havnen i Esbjerg viser med al tydelighed, at verdensfirmaet har gjort det godt. Men ellers er det ikke Kurt Skovs stil at slå ud med armene. Stolt jo, men også lidt ydmyg og glad for, at det er lykkes så godt.

Hatten af for Kurt Skov og Blue Water.

Danmarks Transport-Tidende og JydskeVestkysten har i dette nummer sat fokus på logistik og transport i Syddanmark. Det sker dels ved at udgive et fælles magasin, dels ved at bringe fælles artikler i aviserne.

Og det er ikke kun Kurt Skov og Blue Water, der har jubilæum i det syddanske transportlandskab. E3 Spedition i Padborg fylder 50 år. Her har familien Jørgensen været ved roret alle årene. Det kan godt være, at der ikke er 1000 medarbejdere som i Blue Water, men E3 er vokset alle årene og i dag er der 400 ansatte.

Hatten af for familien Jørgensen.

I dansk erhvervsliv er der så megen fokus på biotek, vindmøller, pharma-industrien, it og andre vækstbrancher. Men transport- og logistikbranchen kan altså også – det er der mange andre eksempler på. Det kan du læse om i vores fælles transport & logistik-tiltag.

God læsning.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079