23948sdkhjf

DFDS vil slå igen på kanalen

DFDS topchef Niels Smedegaard forudser et hårdt søslag om kanalen mellem Dover og Calais, hvor rederiet har fået en ny modspiller.

DFDS topchef Niels Smedegaard forudser et hårdt søslag om kanalen mellem Dover og Calais, hvor rederiet har fået en ny modspiller.



Den gamle SeaFrance rute på strækningen er nu er startet igen - stort set med de samme skibe og de samme medarbejdere og med Eurotunnel som interessent. Eurotunnel har købt tre færger ud af SeaFrance-boet og udlejet dem til kooperativet My Ferry Link, der består af tidligere Seafrance-ansatte.

- Hovedudfordringen for os er kanalen. Vi havde ikke set Eurotunnel komme, da vi planlagde vores indtræden på ruten i 2012. Vi gik ind og forsøgte at sætte os på korridoren og opfylde det eksisterende behov, men så fattede Eurotunnel alligevel interesse. Sådan er det ind imellem, siger administrerende direktør for DFDS, Niels Smedegaard.

- Der er mange andre, der har prøvet at starte en shippingrute op og har fundet ud af, at det er en hård branche. Men det er det, vi kan, og det er det, vi lever af. Så det er uhyre vigtigt for os, at vi får vendt situationen på ruten, siger Niels Smedegaard.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062