23948sdkhjf

DAF ITS gennem 40 år

DAF ITS (International Truck Service), den internationale nødhjælpsservice for chauffører fejrer 40 års jubilæum.

DAF ITS (International Truck Service), den internationale nødhjælpsservice for chauffører fejrer 40 års jubilæum.



Hvis uheldet skulle være ude, hjælper DAF ITS chaufføren med hurtigst muligt at komme tilbage på landevejen. DAF ITS anses for at høre til blandt de absolut førende nødhjælpsserviceorganisationer i transportindustrien.

I slutningen af 60’erne var den internationale vejtransport for alvor i vækst, og det førte til etableringen af DAF ITS i 1972 – en banebrydende service i transportbranchen. Grundprincippet for DAFs internationale nødhjælpsservice er der ikke ændret på siden dengang: Organisationens formål er at hjælpe chauffører med hurtigst muligt at komme tilbage på landevejen, hvis de er havareret undervejs, og dermed bidrage til optimering af køretøjets driftseffektivitet.

DAF ITS nøjes ikke med at yde teknisk support til lastbiler eller busser. Hvis en chauffør bliver uarbejdsdygtig som følge af en ulykke, hvis der opstår et problem med en trailer, eller hvis man har begået en trafikforseelse, så behøver man blot at foretage et eneste opkald til et centralt nummer i Eindhoven – eller sende én enkelt email, får DAF’s internationale nødhjælpsservice aktiveres straks.

24 timer i døgnet, 365 dage om året

Lige fra den spæde start tog DAF en bevidst beslutning om at håndtere ITS fra selve fabrikken. DAF ITS er placeret i hjertet af organisationen, mellem Paccar Parts og eftermarkedsafdelinger, som sikrer, at ITS altid har adgang til den senest opdaterede tekniske viden, og at en hvilken som helst hastehåndtering af reservedele kan foregå uden problemer.

DAF ITS står naturligvis til rådighed 24 timer i døgnet, 365 dage om året og tilbyder assistance i 49 europæiske lande, med hjælp til chauffører og DAF forhandlere på ti forskellige sprog. Det fremragende omdømme, som denne service har i Europa, resulterede i lanceringen af en lignende serviceorganisation i 1998 i Nordamerika for at supportere Paccars datterselskaber, Peterbilt og Kenworth.

Servicepunkter

DAF ITS anvender et state-of-the-art computersystem, så man blandt de mere end 1.000 servicepunkter nemt kan finde netop det punkt, som er nærmest den strandede DAF chauffør. Så snart den nærmeste forhandler er kontaktet, får chaufføren straks besked om, hvornår han kan forvente at få assistance. DAF ITS kontakter også den hjemmeforhandler, hvor køretøjet normalt får udført service, og fremskaffer en betalingsgaranti, så chaufføren ikke skal bekymre sig om det økonomiske aspekt. DAF ITS informerer naturligvis også køretøjets hjemmebase om situationen og holder firmaet opdateret om den aktuelle status for assistancen.

Flådeanalyse

Den internationale nødhjælpsservice analyserer alle henvendelser og genererer statistikker og rapporter.

- Et betydeligt antal havarier kan tilskrives overskredne serviceintervaller, fortæller Johan Drenth, Director of After Sales hos DAF Trucks N.V.

- Dette viser blot, hvor vigtigt det er at få foretaget regelmæssige præventive serviceeftersyn for at undgå unødvendig stilstand og unødvendige omkostninger. DAF ITS rapporterne giver DAF forhandlerne mulighed for at drøfte specifikke forhold med den enkelte kunde – når alt kommer til alt, er en af nøglefaktorerne i transportbranchen, at det enkelte køretøj er maksimalt driftseffektivt. Dette er grunden til, at DAF ITS gennem de seneste 40 år konstant har fokuseret og fortsat fokuserer på både kvalitet og hurtighed.

DAF Trucks N.V. — som er et datterselskab af det amerikanske selskab Paccar Inc, der er en af verdens største producenter af tunge lastbiler – er førende indenfor fremstilling af lette, mellemtunge og tunge lastbiler. I 2011 med en markedsandel i Europa på ca. 15,5 % i segmentet over 15 tons.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065