Havnevirksomheder opruster markedsføring
Hanstholm-virksomheder skærper kompetencerne på markedsføring.
19 virksomheder i det fælles Serviceprojekt i Hanstholm har taget konkret fat på at skærpe og udvikle kompetencerne inden for en række områder. I det første kompetencespor har virksomhederne arbejdet med at gøre deres markedsføring mere professionel. Som en case til inspiration for de øvrige deltagere i projektet er to af virksomhederne – Hanstholm Skibssmedie og Hanstholm Containertransport - langt henne i arbejdet med at etablere nye hjemmesider.
- En ny hjemmeside er langt mere end blot et flot, elektronisk visitkort. Derfor har virksomhederne i Serviceprojektet været dybt nede i det, der skal ligge bagved deres markedsføringsindsats, siger Gert Christensen, der på vegne af Hanstholm Havneforum er leder af serviceprojektet.
- Serviceprojektet skal generelt skærpe de deltagende virksomheders kompetencer på en række felter. De lokale virksomheder har via projektet indset nødvendigheden af at åbne sig og tage imod viden udefra. Omkring markedsføring har Lektor AAU Reimer Ivang og rådgiver i Digital Strategi Kresten Thomsen været dem, der har guidet virksomhederne igennem de nødvendige processer. Det har været lærerigt, og de konkrete resultater af indsatsen kan snart ses, siger Gert Christensen.