God dag for Trafiksikkerhed i øjenhøjde på Egeskov Slot
I lørdags var en stor dag for Danmarks største trafiksikkerhedskampagne, Trafiksikkerhed i øjenhøjde, som i anledning af en årlige Falck-dag også var på Egeskov Slot på Fyn.
Denne dag er sædvanligvis den dag i løbet af året, hvor flest børn samt mange af deres forældre stifter bekendtskab med kampagnen og vogntoget som anvendes til formålet.
Normalt regner man med at omkring 500 børn og deres forældre er henne og kigge nærmere på vogntoget som kampagnen medbringer, samt trafiksikkerhedskonceptet, under Falck-dagen på Egeskov Slot.
Hensigten med kampagnen er at undervise børn i, hvordan de omgås store lastvogne i trafikken. Det er partnerne DTL, 3F Transportgruppe, Danske Fragtmænd, Volvo Lastvogne, OK a.m.b.a., Bridgestone og Børneulykkesfonden, der står bag kampagnen, som nu kører på sit niende år.
Børnene lærer hvordan trafikken ser ud fra en lastbil og hvordan de passer på sig selv.
Alle børn, der deltager i kampagnen i 2012, får udleveret en gratis trafiksikkerhedsvest og refleksbånd.
På billedet fra arrangementet på Egeskov Slot i lørdags, ses det hvordan der konstant var besøgene hos Trafiksikkerhed i øjenhøjde.