23948sdkhjf

Kære Flemming Damgaard Larsen!

Debatindlæg fra vognmand Christian Jensen, Frederikshavn, som svar på debatindlæg af folketingsmedlem Flemming Damgaard Larsen i går torsdag 28. juni.

Debatindlæg fra vognmand Christian Jensen, Frederikshavn, som svar på debatindlæg af folketingsmedlem Flemming Damgaard Larsen i går torsdag 28. juni.



Kære Flemming Damgaard. Larsen ! I det følgende kaldet FDL.

Det ville vist være passende, at starte dette svar til dig med følgende vending, nemlig hvad kom først Hønen eller ægget?

Du skriver , at det ikke er cabotage , men konkurrence evnen, der er skyld i jobfaldet.

Kære FDL, disse ting hænger jo uløseligt sammen. Cabotage havde jo ikke været et problem, dersom du/I i de sidste 10 år (2001 til 2011) havde beskæftigede jer med det, der er den alt afgørende forudsætning for liberalisering, nemlig harmonisering (læs kommissionens intentioner /betænkningerne vedrørende alle liberaliseringer ) af udgiftssiden, altså omkostningssiden.

Harmonisering er hele fundamentet for liberaliseringer i hele EU tanken om fri og lige konkurrence EU-landene imellem – også på transportområdet.

Den gennemgående linje og tråd i alt hvad jeg har kunnet finde om liberaliseringer, er ordet HARMONISERING.

Og når der de sidste forudgående 10 år ikke har været ofret en eneste dansk folketingsdebat om harmonisering af det danske omkostningsniveau, for at møde den kommende tanke/ønske om liberaliseringer (det gælder ikke bare Transportens problemer , men alle erhvervsgrene ) så vil ethvert tiltag til liberaliseringer automatisk skabe konkurrence forvridende forhold for alle erhverv i Danmark.

Det vil det jo ganske åbenlyst og burde være logik for perlehøns og selvfølgelig dermed også for danske folketingsmedlemmer (også dem, der er i slægt med transportbranchen ), når alle der beskæftiger sig med erhvervslivet i DK, uanset branche ved, at Danmarks udgangspunkt er det suverænt dårligste på grund af det suverænt højeste skatte tryk og omkostningsniveau og dermed i udgangspunktet står i den allerdårligste konkurrence situation.

Enhver transportudøver fra et hvilket som helst andet EU land (jo længere væk fra jo bedre) er dermed i udgangspunktet tusinde gange bedre stillet end en dansk transportør.

Kære FDL , hvis I havde sørget for bare den allermindste tilpasning af det danske omkostningsniveau til de nye EU lande, som I først lokkede ind i EU med store penge gaver (vores penge) og senere med forskellige Øst-aftaler gav store præferencestillinger lokkede hertil ( af Dansk Industri, Speditørforeningen og ITD) , så havde Dansk (med dansk mener jeg rigtig dansk og ikke dansk på den måde, som dele af erhvervslivet opfatter det at være dansk på ) erhvervsliv og herunder transporterhvervet ikke haft problemer med at konkurrere med underbetalte slave-vognmænd og chauffører, for vi er nemlig meget bedre end dem og vore kunder ville hellere have os end dem.

Men kære FDL du og dine kollegaer på borgen skulle hellere interessere jer for, hvad det er I snyder statskassen for, ved den beskyttelse, I ved jeres passivitet yder dem, der på grund af ubændigt egoistisk profit begær forsøger at bilde jer borgerlige på borgen ind, at fuld liberalisering er den eneste vej frem.

Indtil dato er der siden 2008 mistet /forsvundet 8000 chauffør job ud af landet og de er alle overtaget af underbetalte øst-vognmænd og lige så mange chauffører og vognmænd i DK er blevet arbejdsløse.

Og mange flere job vil forsvinde samme vej hvis der ikke kommer styr på den ulovlige cabotagekørsel (den lovlige cabotage kørsel er også i al sin uklarhed konkurrenceforvridende i den grad.) og langt flere hvis der bliver fri cabotage efter 2014.

Enhver Dansk Lastbil med Dansk chauffør og et årligt km. forbrug på 144000 km erlægger i chauffør skat, olieafgift, CO2 afgift og vægt og vejbenyttelses gebyr 3,60 kr pr kørt km., altså 518400 kr. i den danske statskasse.

De 8000 danske job/biler der er forsvunden indtil nu har altså kostet mere end 4 milliarder i tabte skatter og afgifter.

Og dertil skal jo tillægges kontanthjælp til den konkursramte vognmand og arbejdsløshedsunderstøttelse til den arbejdsløse chauffør på 1,6 milliarder.

Det er sgu mange penge - det er det da i min verden.

De udenlandske betaler ikke en rød reje.

Men Flemming Damgaard Larsen, når nu ikke du og dit parti vil hjælpe dansk erhvervsliv og dermed også danske vognmænd og de danske chauffører, hvorfor tør I /DU så ikke bare forbyde Danske Lastbiler i Danmark.

Så kunne vi jo se om familien Danmark ville være tilfreds med det. Vi kunne jo tage en prøve periode her hen over sommeren på en 3 uger og så kunne vi jo tales ved efterfølgende !

Hvor dansk er du i grunden Flemming Damgaard Larsen?

Christian Jensen

Vognmand i Frederikshavn

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08