Avancerede lastbiler til fremsynet miljøvirksomhed
Scania leverer Euro 6-lastbiler til miljøvirksomheden Leif M. Jensen A/S i Glostrup.
LMJ har netop suppleret sin store vognpark med to nye Scania Euro 6-lastbiler. Det drejer sig om en 4-akslet Scania G 480 slamsuger samt en 2-akslet Scania G 440 sættevognstrækker. De to lastbiler skal bruges inden for bl.a. kloakservice og renovering af kloakker
- Vi skal kunne levere den bedste service og højeste kvalitet i kombination med de absolut bedste miljøegenskaber. Mange af vores store offentlige og private kunder lægger ekstremt meget vægt på miljø, og det gør vi også. Derfor investerer vi i den nyeste teknologi med de bedste miljøegenskaber, siger LMJs direktør Anker M. Jensen om baggrunden for valget af Scania Euro 6-lastbiler.
- Når vi byder på store opgaver bl.a. i det offentlige, skal vi kunne levere den bedste kombination af pris, kvalitet og miljø. Da Scania som de første kunne levere Euro 6-lastbiler til vores brug, slog vi til, siger Anker M. Jensen.
Den nye Scania G 480 slamsuger er opbygget med et avanceret spule- og slamsuger-aggregat fra J. Hvidtved Larsen A/S i Silkeborg. Den er samtidig en såkaldt ADR-bil til transport af bl.a. kemikalier og brandfarligt gods, hvilket gør den meget fleksibel for LMJ. Selv om der er tale om en stor lastbil på 32 tons totalvægt, sikrer de tre styrbare aksler en rigtig god manøvreevne.
- Vi er i de senere år også gået aktivt ind på området for kloakrenovering med såkaldte ”no-dig”-løsninger, dvs. uden opgravning af kloakkerne. Vi trækker en ”strømpe” inde i de eksisterende rør. Det er verdens stærkeste løsning, som kan bruges til renovering af både kloak og drikkevandsledninger. Lige som på vores øvrige forretningsområder prioriterer vi miljøet højt, så vi er først og størst på markedet med løsninger uden brug af styrén og udslip af epoxy-dampe, siger Anker M. Jensen.
- Desuden opfylder hjælpemotorerne til generator og kompressor Euro 5-normen, hvilket er unikt for branchen, så den nye Scania G 440 skal selvfølgelig anvendes til denne aktivitet, fastslår Anker M. Jensen.
Fælles motorplatformBegge LMJs to nye Euro 6-lastbiler er udrustet med Scanias nye 13-liters 6-cylindrede motor med kombineret EGR- og SCR-teknologi samt partikelfilter og dobbelt katalysator. Motoren leveres i to udgaver med hhv. 440 og 480 hk.
De to nye Scania Euro 6-lastbiler til Leif M. Jensen A/S er solgt og leveret af salgschef John Schulz fra Scania Biler i Ishøj.