23948sdkhjf

Container-rederier leverer for sent

Containerrederiernes leverancer er oftere forsinket. Det viser en opgørelse fra den amerikanske e-handelsplatform, Inttra, der håndterer 525.000 ugentlige leverancer, ifølge Bloomberg News.

Containerrederiernes leverancer er oftere forsinket. Det viser en opgørelse fra den amerikanske e-handelsplatform, Inttra, der håndterer 525.000 ugentlige leverancer, ifølge Bloomberg News.



Ifølge opgørelsen kom blot 63,7 pct. af containerne frem til tiden i årets første 20 uger mod 65,9 pct. i samme periode året før. Dermed er containerrederierne kommet skidt fra start i 2012. I 2011 var punktligheden 66,5 pct. og i 2010 kom 68,8 pct. af containerne frem til rette tid.

En undersøgelse gennemført af analysehuset Drewry Shipping Consultants kom for nyligt frem til stik modsatte resultat. I den undersøgelse steg industriens pålidelighed til 72,3 pct. i første kvartal af 2012, hvilket var en forbedring på 2,9 pct.point fra den tidligere rekord på 69,4 pct., der blev sat i fjerde kvartal af 2011.

A.P. Møller - Mærsks containerrederi Maersk Line meldte i 2011 ud, at rederiet gik efter at få 95 pct. af skibene til at ankomme til tiden. Især konceptet Daily Maersk har hjulpet med at løfte punktligheden, som for branchen historisk har ligget mellem 50 og 80 pct.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078