Cimber kigger på fly
Om 54 dage, den 13. august, går SAS-ruten mellem København og Billund i luften.
Dermed lukker SAS selv det sidste hul i indenrigsnettet, som opstod efter Cimber Sterlings konkurs i starten af maj. SAS har hyret Cimber A/S til at operere et 66-personers ATR-72 fly på ruten.
Aftalen om, at Cimber A/S skal operere flyet som en ”wet lease”, hvor Cimber A/S stiller fly og besætning til rådighed, er underskrevet. Til gengæld har Cimber A/S ikke skaffet det fly, som skal bruges på ruten.
Men det tager selskabets administrerende direktør, Jacob Krogsgaard, roligt.
- Der er mere end 20 ledige ATR-fly på markedet netop nu. Hvilket fly vi vælger at leje afhænger primært af hvor vi kan få de mest fordelagtige vilkår,” forklarer Jacob Krogsgaard til check-in.dk.
Det er dermed langt fra sikkert, at Cimber A/S lejer et af de tre tidligere Cimber Sterling ATR-72 fly, som kuratellet for boet efter Cimber Sterling netop nu forsøger at sælge med en budfrist den 25. juni.