23948sdkhjf

Containere forsinkes ikke kun til søs

SeaIntel: Selv om forsinkede anløb fortsat er hovedårsagen til for sent leverede containere, så der behov for opstramning i hele transportkæden.

SeaIntel: Selv om forsinkede anløb fortsat er hovedårsagen til for sent leverede containere, så der behov for opstramning i hele transportkæden.



SeaIntel Maritime Analysis har sammenlignet tal for, hvor gode containerskibene er til at ankomme til tiden, mens data fra Inttra, der viser om containere ankommer til modtageren til aftalt tid.

Danske SeaIntels egne trafikdata viser, at 79,1 procent af containerskibene i oversøisk linjetrafik ankom inden for et tidsvindue på +/- en dag i forhold til sejlplanen i de første fem måneder af 2012.

Inttra’s data, der er baseret på mere end 800.000 daglige status-opgørelser på containere, viser at kun 64,7 procent af containerne lander hos modtageren på den dato, der fremgår af booking-bekræftelsen.

Det skriver SeaIntel i virksomhedens ugentlige nyhedsbrev Sunday Spotlight.

Ved at sammenligne tallene konstaterer SeaIntel, at selv om størstedelen af de forsinkede containere skyldes, at containerskibene ikke overholder rederiernes sejlplaner. Men kun lige, da 41 procent af de forsinkede leveringer er opstået andre steder i transportkæden.

- Det viser, at hvis transportindustrien skal forbedre pålideligheden i transportkæden, så bør der rettes næsten lige så mange kræfter på at forbedre processerne før og efter selve søtransporten af containere, skriver SeaIntel.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078