23948sdkhjf

Tomme åbne lad er snart en sagablot

Det er helt sikkert at de stigende brændstofpriser og miljøpresset vil gøre sit til at vognmænd med lastvogne med åbne lad og sider m.v., såsom f.eks. tippeladskøretøjer inden længe altid vil dække presenning over ladet uanset om der køres med tom vogn eller med læs.

Det er helt sikkert at de stigende brændstofpriser og miljøpresset vil gøre sit til at vognmænd med lastvogne med åbne lad og sider m.v., såsom f.eks. tippeladskøretøjer inden længe altid vil dække presenning over ladet uanset om der køres med tom vogn eller med læs.



Derfor har fabrikant Jakob Jensen, Spørring Karosserifabrik i Spørring udviklet Eco Top, der er en hydraulisk rullepresenning, som ganske enkelt rulles over til den ene side under læsning og ved tryk på en kontakt ruller hen over læsset eller det tomme lad. Ved tomkørsel nedsættes turbulensen i ladet, når Eco Top anvendes og effekten kan direkte aflæsses af brændstofforbruget.

Forsøg viser besparelser på brændstofkontoen på mellem 10 til 20 % og det er samtidig godt for CO2 regnskabet.

Ved kørsel med læs sikrer systemet selvfølgelig godset mod vejrlig og at det skal blæse af under kørslen, hvis der er tale om løse varer. Samtidig er det en kæmpefordel rent arbejdsmæssigt, fordi det hele sker ved aktivering af en kontakt og den helt store fordel er tidsforbruget, som reduceres væsentlig i forhold til fastgøringen af en løs presenning.

På billedet ses fabrikant Jakob Jensen foran en fireakslet AMT tippeladstrailer med Eco Top.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125