23948sdkhjf

DSV-vognmænd til bog-præsentation

10 DSV-vognmænd deltog sammen med Leif Tullberg og Kurt Larsen i præsentationen af den nye DSV-bog ”Transport GIGANTEN – historien om DSV.”

10 DSV-vognmænd deltog sammen med Leif Tullberg og Kurt Larsen i præsentationen af den nye DSV-bog ”Transport GIGANTEN – historien om DSV.”



Transportjournalisterne John Aagaard og Lorents B. Rasmussen kunne i dag præsentere resultatet af tre års arbejde, mere end hundrede interviews og utallige timer i arkiverne – bogen den danske transport- og logistikkæmpe DSV.

Det skete ved et arrangement i Langelinie Pavillonen i København, hvor DSV’s mangeårige frontfigurer Leif Tullberg og Kurt K. Larsen deltog sammen med en halv snes af de DSV-vognmænd, der dannede basis for De Sammensluttende Vognmænd af 13-7 1976 A/S – virksomheden, der dannede basis for et af de helt store danske erhvervseventyr i nyere tid.

På billedet ovenfor ses Leif Tullberg og Kurt Larsen i midten flankeret af blandt andet fem af de ni vognmænd, der var med fra starten i 1976.

John Aagaard fremhævede i sin tale, at ”Transport GIGANTEN – historien om DSV” i modsætning til mange andre virksomheds- og lederportrætter havde medvirken af historiens hovedaktører.

- Det giver en særlig styrke og troværdighed.

Leif Tullberg, der stod i spidsen for DSV fra starten, erkendte, at der både var knebet en tåre og tænkt mere end én ”Aha”-tanke under læsningen af bogen.

- Når så mange har bidraget til sådant et værk, så er der naturligt nok, der er forskellige i opfattelserne. Men jeg må også konstatere, der er rigtigt mange, der har foretaget en ’hukommelses-optimering’. De husker det, de gerne ville have sagt eller gjort i stedet for, det der faktisk skete, sagde Leif Tullberg og tilføjede:

- Jeg kan ikke udelukke, at jeg selv har foretaget en enkelt hukommelses-revision eller to.

Speditions-gigant

Der ikke længere meget vognmandsforretning i DSV.

Kurt K. Larsen fulgte med i handlen, da DSV i 1989 købte Borup Autotransport. Han har sammen med makkeren Leif Tullberg æren for, at DSV udviklede sig til den globale milliardforretning, koncernen er i dag. Kurt Larsen hilste bogen velkommen, men understregede, at da han ikke er litteraturanmelder, så ville han afstå fra at bedømme indholdet, der må være forfatternes ansvar.

- DSV’s historie er enestående i Europa. Der er ingen andre eksempler på, at 15 grus- og jordvognmænd i fællesskab skaber fundamentet for en af Europas største transport- og speditionsvirksomheder. DSV er for længst ophørt med at være en vognmandsvirksomhed og er i dag udelukkende en speditionsvirksomhed, fastslog Kurt K. Larsen.

I dag er DSV en af verdens største transport- og logistikkoncerner med selskaber i 62 lande, en omsætning på 44 milliarder og 22.000 medarbejdere, der håndterer gods til lands, til vands og i luften.

Bogen er på 500 sider, koster 399 kroner og udkommer 31. maj på Forlaget Rasmussen & Aagaard I/S

Her ses forfatterne John Aagaard og Lorents B. Rasmussen, der begge har skrevet om transportbranchen i flere årtier.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111