23948sdkhjf

Hvad skal vi tro på?

Årsskiftet er tiden til at se tilbage og kaste et blik frem mod året der kommer. Vi gør status og gør regnskabet op for 2011.

Årsskiftet er tiden til at se tilbage og kaste et blik frem mod året der kommer. Vi gør status og gør regnskabet op for 2011.



Af Gwyn Nissen

Og hvordan er det så gået: Tja-bum-bum eller bop-bop – det er småt med entydige, klare positive meldinger fra branchen. 2011 har for mange været et lunkent år, hvor det er gået lidt frem, men ikke altid i det tempo, som man gerne ville.

Vi ville alle sammen gerne have haft et ordentligt opsving, men markedet mistede moment og regnede væk – ligesom den danske sommer. Men et lunkent år er i sig selv vel heller ikke så tosset efter nogle bundfrosne kriseår?

Der har således været lidt at lune sig på i 2011, også selv om den gode start på året ikke holdt året ud.

Derfor står mange dog ved tærsklen til 2012 med en usikker fornemmelse af, hvad året vil bringe. Hvad sker der med euroen? Med de svage økonomier i Sydeuropa? Og hvad med lille Danmark – kan vi holde stand?

Hvad skal man tro på?

Man kan selvfølgelig vente på, at markedet vender og klarer skærene for én. Men hvad nu hvis successen ikke lige rammer dig og din virksomhed?

Derfor er der ingen tvivl om, at det eneste vi skal tro på, er os selv. Der er nemlig ingen andre, der har ansvaret for vores skæbne, succes eller nedtur.

Fleksibilitet, kreativitet og mod er efterspurgt og er det bedste middel til at stå imod med, når barometeret slår over på storm. Og det rusker altså stadig derude, så der er god grund til at været klædt godt på.

Men hvis ikke du skulle tro på dig selv – hvem skulle så?

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.105