23948sdkhjf

Maersk Line optimerer Asien-Europa ruter

I et forsøg på yderligere at rationalisere og optimere netværket mellem Fjernøsten og det indiske subkontinent og Nordeuropa har Maersk Line besluttet at lægge den såkaldte ICON-service sammen med Asien-Europa satsningen Daily Maersk.

I et forsøg på yderligere at rationalisere og optimere netværket mellem Fjernøsten og det indiske subkontinent og Nordeuropa har Maersk Line besluttet at lægge den såkaldte ICON-service sammen med Asien-Europa satsningen Daily Maersk.



- Foruden optimeringen af handlen fra det indiske subkontinent til Nordeuropa, vil denne rationalisering også bidrage til forsøget på at etablere et scenarie med bedre balance mellem udbud og efterspørgsel på handlen mellem Fjernøsten og Nordeuropa, skriver Maersk Line.

Ændringerne, der træder i kraft efter det kinesiske nytår først i februar 2012, vil betyde flere opgraderinger for ICON-servicen, der i dag beskæftiger syv panamaxskibe. Dels med en dedikeret feeder-forbindelse mellem Chittagong og Tanjung Pelalas med adgang til Daily Maersk, dels en reduceret transittid fra Columbo til Nordeuropa samt en ugentlig feeder trafik fra Chennai via Columbo, som reducerer leveringstiden.

Eksport fra Nordeuropa til det indiske subkontinent, herunder Sri Lanka og Bangladesh, bliver dækket af servicen AE6, der også omfatter Columbo. Ændringerne har ikke betydning for Daily Maersk, hvor transporttiderne vil være uændrede.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078